Staw Kozieławy

Mapa:

Numer w traseo.pl: 321272
Plik KML: Pobierz

Była kiedyś wycieczka piesza nad Staw Kozieławy ale z parkingu leśnego dodatkowo zimą (więcej). Wtedy też wpadł pomysł do głowy a jakby pojechać tam latem ale na rowerze. Z pomysłu przeszedłem w czyny i pojechałem na wycieczkę. Oczywiście nie sam.
Tradycyjnie wyruszyliśmy z parkingu spod stadionu. Przemieszczaliśmy się Barachowską. Dojechaliśmy do skrzyżowania z trasą Od lotniska. Skręcamy w lewo.

Od lotniska

Po drodze mijamy m.in. lotnisko i ciekawy odcinek trasy troszkę pofalowany góra – dół. Na końcu trasy skręcamy w prawo i zaraz w lewo. Na kolejnej krzyżówce skręcamy w prawo. (Od mostka raciborskiego). Z lasu wyjeżdżamy na kopalnię piasku. Dojeżdżamy do końca i skręcamy w lewo. Mijamy tory kolejowe. Po prawej widzimy jedną lokomotywę spalinową starego typu.

Lokomotywa w Kotlarni

Jedziemy prosto. Skręcamy w lewo wjeżdżamy na drogę wojewódzką. Docieramy do Kotlarni. Główna trasa idzie w lewo my jedziemy prosto przez „osiedle”. Skręcamy w prawo w ulicę Sławęcicką. Asfaltem pośród drzew dojeżdżamy do Starej Kuźni. Całą miejscowość pokonujemy jadąc ulicą Brzozową po drodze mijamy wieżę z Nadleśnictwa Kędzierzyn. Dojeżdżamy do parkingu leśnego znajdującego się na ulicy Parkingowej. Skręcamy w prawo. W końcu zjeżdżamy z trasy, na której towarzyszą Nam co jakiś czas samochody. Pedałujemy cały czas przed siebie aż do skrzyżowania z drogą Staw Kozieławy. Skręcamy w prawo. Droga lekko pod górkę. Po prawej stronie jest wiata do, której warto podjechać aby zobaczyć staw z „góry”. Zwiedzamy okolice stawu. Ładnie zrewitalizowany.

Kozieławy

Wiosną widać, że staw „żyje”. Można wrócić tą samą trasą albo pojechać przed siebie i na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. (My skręciliśmy w lewo i pojechaliśmy do kolejnego celu z listy miejsc, które trzeba odwiedzić. Prosto też jest trasa ale nie testowana przez Nas więc nie wiem jak z przejezdnością) Cały czas trasa wśród drzew. Na kolejnej krzyżówce skręcamy znowu w prawo. Droga prowadzi po łuku w lewo. Po prawej stronie mamy stawy hodowlane. Wyjeżdżamy w Starej Kuźni. Wracamy do kopalni piasku. Jedziemy prosto. Nie skręcamy w drogę, którą przyjechaliśmy. Wjeżdżamy do lasu. Skręcamy w lewo ścieżkę Do siedmiu dębów. Następnie w prawo Koło bunkra. Lewo w Obrębową, którą wjeżdżamy na Dziergowską i zaraz w lewo znowu w Obrębową, z której skręcamy w prawo w Barachowską, którą docieramy do miejsca startu wycieczki.