Stara Odra

Mapa:

Numer w traseo.pl: 333681
Plik KML: Pobierz

Kilkukrotnie słyszałem o tym miejscu i w końcu się wybrałem. Stara Odra w Dziergowicach – cel wycieczki. Start wycieczki koło stadionu ale tym razem nietypowo. Nie jedziemy w stronę lasu tylko asfaltem w stronę stacji paliw. Następnie jedziemy w lewo jak droga prowadzi. Prosto wzdłuż torów. W prawo, pokonujemy przejazd kolejowy. Wjeżdżamy do Budzisk, gdzie kierujemy się w stronę Rudy. Wyjeżdżając z Budzisk. Na skrzyżowaniu koło przystanku skręcamy w prawo w ulicę Leśną. Na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy lekko w lewo. Następnie w prawo. Droga prowadzi z prawej strony skrajem lasu. Po lewej mamy pola i wał wzdłuż Odry. Wjeżdżamy do Dziergowic. Jedziemy prosto, droga prowadzi po wale. Docieramy do przeprawy czołgowej na Odrze.

Stara Odra - Przeprawa czołgowa

Jest wiata, na której można spocząć i posłuchać śpiewu ptaków. Wracamy na szlak. Asfaltem jedziemy przed siebie do krzyżówki, gdzie główna droga prowadzi w prawo, jednak my skręcamy w lewo.

Stara Odra - Skrzyżowanie

Następnie kolejny raz w lewo. Troszkę pokręciliśmy korbą i dotarliśmy do celu wycieczki.

Cel wycieczki – Stara Odra

Stara Odra

Można wrócić tą samą ścieżka ale co to byłaby za wycieczka. 🙂 Wracamy do skrzyżowania i jedziemy w lewo. Przed siebie. Odcinek przed nami wymaga troszkę wysiłku bo pod górę. Przejeżdżamy na drugą stronę drogi prowadzącej z Kuźni Raciborskiej do Kędzierzyna. Jedziemy teraz drogą polną. (Akurat jak my się przemieszczaliśmy to po lewej stronie mieliśmy pole słoneczników a po prawej stado byków).

Stara Odra - Pole słoneczników

Na granicy lasu i pola skręcamy w lewo. Następnie w prawo. Przejeżdżamy tory kolejowe i mamy taki widok.

Stara Odra - Widok na piaskownie

Trasę wyznacza droga o nazwie Od mostka raciborskiego (akurat ten odcinek jest „dynamiczny” ponieważ kopalnia piasku systematycznie się powiększa i miejscami zabiera szlak). Po lewej stronie za drzewami schowana jest ogromna koparka.

Koparka kotlarnia

My skręcamy w prawo (drogowskaz troszkę schowany).

Skrzyżowanie

Kręcimy korbą cały czas przed siebie. Robimy szykanę prawo-lewo i trasą szutrową „Od lotniska” mkniemy do asfaltu. Skręcamy w prawo.

Nowy asfalt

Cały czas przed siebie. Docieramy do parkingu przy stadionie.

Trasa przyjemna, w większości po drogach mało uczęszczanych przez samochody lub po leśnych duktach.