Zwonowice troszkę inaczej

Mapa:

Numer w traseo.pl: 307516
Plik KML:  Pobierz

Cel wycieczki Zwonowice i okolice. Ruszamy z parkingu koło szkoły kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto. Po drodze oglądamy las, który powoli odrasta po wichurze z 2017 roku.

Nędza

Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym kierujemy się w lewo. Szlak koloru CZERWONEGO. Droga prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km szlak skręca w lewo my jedziemy prosto

Jankowice
Tutaj prosto

Po prawej łąki i las po lewej widzimy domostwa. Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do drogi Gliwice – Racibórz. Przeskakujemy na jej drugą stronę. Kierujemy się w stronę leśniczówki. Dalej prowadzi nas droga HUBERTUSOWA. Dojeżdżamy do skrzyżowania.

Tutaj w prawo

Gdzie skręcamy w prawo. (Drogowskazy w lewo kierują do stacji kolejki wąskotorowej i leśniczówki Wildek). Kolejne skrzyżowanie można pojechać prosto. My zdecydowaliśmy się skręcić w prawo.

Pedałujemy przed siebie. I na kolejnym skrzyżowaniu zdecydowaliśmy, że jedziemy w prawo. Trasa prosto jest łatwiejsza. (Zwonowice na końcu tej ścieżki) W prawo to taka namiastka tras zjazdowych.

Zwonowice

Zjechaliśmy kawałek prosto i w lewo. Trasa tak naturalnie wiedzie pomiędzy drzewami. Wyjeżdżamy na leśną ścieżkę (Górecka) w lewo, dojeżdżamy do asfaltu i jedziemy w lewo, Zwonowice przed nami. Na rondzie skręcamy w trzecią drogę (ul. Rudzka). Mijamy osiedle domków jednorodzinnych, wjeżdżamy w las. Na skrzyżowaniu z ulicą Hubertusową skręcamy w prawo. Kolejny odcinek sprzyjający szybszej jeździe w dół. Przecinamy prosto drogę Rudy – Rybnik. Jesteśmy na moście nad Rudką.

Rudka

Przejeżdżamy tory kolejowe i skręcamy w lewo. Na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo, znowu pokonujemy tory kolejowe. Jedziemy prosto docieramy do stacji kolejki wąskotorowej

Kolejka wąskotorowa

Na skrzyżowaniu koło stacji skręcamy w lewo. Koło kościoła prosto. Ścieżką pomiędzy domami docieramy do lasu gdzie skręcamy w lewo. Wzdłuż rzeki docieramy do drewnianego mostu przejeżdżamy po nim i zaraz w prawo. Tym razem rzekę mamy po swojej prawej stronie. Wyjeżdżamy ze ścieżki pomiędzy drzewami na asfalt. Jedziemy w prawo. Kolejny raz pokonujemy tory kolejowe. Na skrzyżowaniu jedziemy w stronę Kuźni Raciborskiej

Drogowskaz w stronę Kuźni Raciborskiej

Jedziemy cały czas główną drogą asfaltową. Mijamy kolejny raz tory kolejowe i dalej prosto. Wjeżdżamy na teren pożarzyska.

pożarzysko

Po około 7 km dojeżdżamy do drogi BARACHOWSKIEJ. Skręcamy w lewo. Drogą asfaltowa jedziemy aż do stadionu w Kuźni. Tutaj skręcamy kolejny raz w lewo. Prosto. Kierujemy się na Racibórz. Mijamy Kościół i skręcamy lekko w prawo. Drogą Raciborską jedziemy aż do granicy lasu. Skręcamy w drogę pomiędzy lasem i szkołą. Jesteśmy w miejscu startu naszej wyprawy.

Podpowiedź

Na mapie czerwono-pomarańczowa trasa to trasa alternatywna dla wszystkich, którzy nie czują się na siłach na troszkę „dzikich ścieżkach”.