Długość: około 60 km
Mapa:

Numer w traseo.pl: 262488
Plik KML: Pobierz

Cel wyprawy Żelazny most wiszący w Ozimku. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę w lewo i znowu w prawo przez drogę na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.

Turawa - Oaza zwierząt

Po zjechaniu z górki widzimy po prawej jeziorko.

Pokonujemy skrzyżowanie prosto. Zaraz za nim skręcamy w prawo w szutrową drogę równoległą do obwodnicy. Wjeżdżamy pod górę. Przejeżdżamy prosto przed drogę 45. Teraz jedziemy drogą asfaltową wzdłuż obwodnicy. Pierw w dół, później prosto, pokonujemy mostek, kawałek prosto. Przejeżdżamy przejazd kolejowy skręcamy w lewo. Teraz cały czas przed siebie szutrową drogą. Jest to wyznaczony szlak. Po drodze mijamy stajnie, most, miejsce odpoczynku w lesie. Wyjeżdżamy z lasu, docieramy do Niwek. Pedałujemy prosto, w stronę lasu, po prawej mijamy bar gdzie możemy uzupełnić płyny. Wjeżdżamy do lasu. Dalej prosto przed siebie. Wyjeżdżamy w Szczedrzyku.

Wyjazd z lasu.

Tutaj przemieszczamy się ulicami Niwiecką. Kawałek główną ulicą Opolską, z której skręcamy w lewo w Jeziorną. Wjeżdżamy na wał i skręcamy w prawo. Mijamy po prawej transformator a po lewej ostoję zwierząt.

Turawa - Oaza zwierząt
Turawa – Oaza zwierząt

Dojeżdżamy do końca wału i skręcamy w prawo w dół i teraz przemieszczamy się trasą pod wałem. Skręcamy dwa razy w lewo. Przemieszczamy się polną drogą, którą docieramy do drogi asfaltowej, gdzie skręcamy w lewo. Mijamy hutę, wjeżdżamy na most nad Małą Panwią i zaraz za nim skręcamy w prawo. Teraz najbliższe km pokonujemy asfaltem cały czas prosto. Rondo pokonujemy prosto. Kolejne w prawo. Następne prosto. Na skrzyżowaniu, koło sklepu w prawo. Widzimy przed Nami cel podróży – Żelazny most wiszący w Ozimku.

Żelazny most wiszący w Ozimku.

Wracamy do skrzyżowania przy sklepie gdzie skręcamy w lewo. Na rondzie również w lewo. Ulicą Opolską dojeżdżamy do trasy 46 i kolejny raz skręcamy w lewo. Docieramy do kolejnego ronda na tej trasie. Skręcamy w prawo. Teraz asfaltem kręcimy przed siebie. Mijamy kolejne miejscowości aż docieramy do Szczedrzyka. W centrum miejscowości w okolicach kościoła na rozwidleniu skręcamy w lewo w Plac 1 Maja.

Rozwidlenie w Szczedrzyku

Kawałek dalej w lewo, w ul. Klasztorną, w prawo w ulicę Robotniczą. Dojeżdżamy do głównej drogi, gdzie jedziemy w lewo. Z ulicy Opolskiej na wysokości przystanku autobusowego skręcamy w prawo w drogę szutrową. Wjeżdżamy na ścieżkę po wale, którą dojeżdżamy do Jeziora Średniego, gdzie można zatrzymać się w jednym z licznych „wodopojów”. Wracamy na szlak, wyjeżdżamy z lasku. Zjeżdżamy z wału na drogę asfaltową w prawo i zaraz w lewo znowu do lasu. Teraz kolejne km prosto drogą szutrową. Przejeżdżamy tory kolejowe i trafiamy na asfalt. Wyjeżdżamy w Zawadzie.

Cały czas prosto aż do mostu gdzie skręcamy w lewo, z mostu skręcamy w lewo. Kawałek prosto i w lewo. Drogą pośród domków docieramy do ścieżki wśród pól, która zaprowadzi Nas do obwodnicy. Skręcamy w lewo. Przed przejazdem kolejowym skręcamy w prawo. Przejeżdżamy pod obwodnicą. Jedziemy prosto drogą szutrową. Docieramy do alei Witosa. Skręcamy w lewo. Ścieżką rowerową jedziemy do skrzyżowania z aleją Solidarności gdzie skręcamy w prawo. Z Solidarności skręcamy w lewo w Pużaka, następnie w prawo w Sosnkowskiego. Na światłach koło stacji paliw skręcamy w lewo. Wjeżdżamy na most i cały czas prosto aż dotrzemy do Placu Wolności gdzie skręcamy w prawo. Kawałek prosto i jesteśmy na starcie wycieczki.