Wzdłuż Jemielnicy / Chrząstawy 3

Mapa:

Numer w traseo.pl: 195758
Plik KML: Pobierz

Jemielnica rzeka wzdłuż, której wybieramy się na wycieczkę. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Mijamy ją mając ją po lewej stronie. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę następnie w lewo i znowu w prawo przez drogę. Teraz lekko w lewo na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.

Jemielnica

Kawałek dalej widzimy po prawej jeziorko.

Pokonujemy skrzyżowanie prosto. Zaraz za nim skręcamy w prawo w szutrową drogę równoległą do obwodnicy. Wjeżdżamy pod górę. Przejeżdżamy prosto przed drogę 45. Teraz jedziemy drogą asfaltową wzdłuż obwodnicy. Pierw w dół. Po prawej mijamy Centrum Handlowe a po lewej lasy i pola. Wjeżdżamy na mostek i w prawo. Następnie przejeżdżamy przejazd kolejowy. Zaraz za nim skręcamy w lewo. Drogą szutrową jedziemy przed siebie (Po prawej działki a po lewej pola)

Docieramy do skrzyżowania. Skręcamy w prawo. Jadąc przed siebie docieramy do kolejnego skrzyżowani gdzie skręcamy w lewo. Jesteśmy koło stadniny koni. Główna szlak prowadzi lekkim łukiem w lewo. Cały czas przed siebie. Omijając sporo dziur w nawierzchni. Dojeżdżamy do mostu nad Jemielnica.

Jemielnica

Przed mostem skręcamy w lewo. Po prawej stronie mamy rzekę Jemielnicę / Chrząstawę.

Rzeka Jemielnica płynie prosto a ścieżka, po której podążamy skręca w lewo. Następnie w prawo.

Docieramy do przejazdu kolejowego, przejeżdżamy przez niego. (Możemy skręcić w lewo i wybrać trasę wzdłuż torów – krótszy wariant) Jedziemy prosto. Dojeżdżamy Zawady, gdzie skręcamy w lewo w Orzechową. Następnie w lewo, w stronę lasu. Ścieżka szeroka piaskowo szutrowa cały czas. Pierwsze rozwidlenie wybór lewo i prosto. Bierzemy prosto. Kolejne rozwidlenie prosto i prawo. Tutaj również prosto. Teraz cały czas przed siebie. Pokonujemy most i docieramy do krzyżówki gdzie prosto na kolejnej krzyżówce w lewo, kawałek prosto i kolejna skrzyżowanie w prawo. Docieramy do drogi asfaltowej, którą jechaliśmy podczas tej wycieczki. Skręcamy w lewo. Jedziemy asfaltem do przejazdu kolejowego, nie wjeżdżamy na niego tylko przed nim skręcamy w prawo pod wiadukt na drogę szutrową. Pedałujemy przed siebie z szutru wjeżdżamy na asfalt. Jadą pod górę docieramy do ronda gdzie skręcamy w lewo w ścieżkę rowerową wzdłuż Alei Witosa. Skręcamy w prawo w Aleje Solidarności. Pierwsze rondo prosto. Na kolejnym skręcamy w lewo. Przy kolejnym rondzie w prawo. Cały czas prosto aż do stacji paliw gdzie skręcamy w lewo. Przejeżdżamy skrzyżowanie. Po prawej mamy działki. Na kolejnym skrzyżowaniu w prawo przejeżdżamy wiadukt zjeżdżamy z niego i na skrzyżowaniu przejeżdżamy na drugą stronę ulicy Ozimskiej. Teraz przed siebie ścieżką rowerową aż do Placu Wolności gdzie skręcamy w prawo. Jedziemy kawałek Krakowską. Docieramy do miejsca startu wycieczki.