Wzdłuż Jemielnicy 2

Mapa:

Numer w traseo.pl: 193287
Plik KML: Pobierz

Jemielnica rzeka wzdłuż, której wybieramy się na wycieczkę. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Mijamy ją mając ją po lewej stronie. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę następnie w lewo i znowu w prawo przez drogę. Teraz lekko w lewo na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.

Jemielnica

Kawałek dalej widzimy po prawej jeziorko.

Pokonujemy skrzyżowanie prosto. Zaraz za nim skręcamy w prawo w szutrową drogę równoległą do obwodnicy. Wjeżdżamy pod górę. Przejeżdżamy prosto przed drogę 45. Teraz jedziemy drogą asfaltową wzdłuż obwodnicy. Pierw w dół. Po prawej mijamy Centrum Handlowe a po lewej lasy i pola. Wjeżdżamy na mostek i w prawo. Następnie przejeżdżamy przejazd kolejowy. Zaraz za nim skręcamy w lewo. Drogą szutrową jedziemy przed siebie (Po prawej działki a po lewej pola)

Docieramy do skrzyżowania. Skręcamy w prawo. Jadąc przed siebie docieramy do kolejnego skrzyżowani gdzie skręcamy w lewo. Jesteśmy koło stadniny koni. Główna szlak prowadzi lekkim łukiem w lewo. Cały czas przed siebie. Omijając sporo dziur w nawierzchni. Wjeżdżamy na most. Pod nami rzeka Jemielnica.

Jemielnica

Zaraz za nim w prawo. Kawałek jedziemy polną drogą, która przemienia się w piaszczystą. Jazda jest mocno utrudniona. Pokonując piaski znowu jesteśmy na drodze polnej gdzie, jazda jest łatwiejsza.

Wjeżdżamy na most. Zjeżdżamy z niego w prawo. Kawałek od mostu mamy mały wodospad.

Trasa teraz prowadzi Aleją Dębową.

Jemielnica

Wyjeżdżamy z alei i skręcamy w lewo. Tym odcinkiem już jechaliśmy. Docieramy do Zbicka gdzie w prawo. Następnie w lewo i szutrową drogą wzdłuż działek docieramy do skrzyżowania pod obwodnicą. Pokonujemy tory kolejowe i od razu pod most. Prosto szutrową drogą w Wygonową. Zamienia się w asfaltową gdzie jedziemy kawałek aby wjechać na ścieżkę rowerową prowadzącą wzdłuż domów. Na rondzie w lewo. Asfaltową ścieżką rowerową jedziemy w dół do samego końca. Z Alei Witosa skręcamy w prawo w Ozimską, którą teraz cały czas przed siebie aż do Placu Wolności gdzie skręcamy w prawo i jesteśmy w miejscu startu wycieczki, na Rynku w Opolu.