Wokół Jeziora Turawskiego

Mapa:

Numer w traseo.pl:  197014
Plik KML: Pobierz

Wycieczka rowerowa wokół jeziora Turawskiego. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę w lewo i znowu w prawo przez drogę na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.

Kawałek dalej widzimy po prawej jeziorko.

trasa rowerowa wokół jeziora turawskiego

Pokonujemy skrzyżowanie prosto i jedziemy prosto. Pokonujemy mostek i wjeżdżamy do Kępy. Droga główna prowadzi w lewo. My jedziemy w prosto w ul. Zawadzką. Po lewej mamy osiedle domków jednorodzinnych przed nami jeziorka.

W ich stronę podążamy. Droga szutrowa skręca w prawo, my też.

Wjeżdżamy do Zawady gdzie na skrzyżowaniu z drogą 45 jedziemy prosto. (nie jest łatwo bo ruch duży). Ulicą Brzegową podążamy do końca i skręcamy w mocno lewo na most. Zaraz za mostem w prawo w ul. Wodociągową.

trasa rowerowa wokół jeziora turawskiego

Teraz kolejne kilometry cały czas prosto aż do wałów Jeziora Turawskiego. Po drodze mijamy tory kolejowe i punkty odpoczynku gdzie możemy zdobyć troszkę wiedzy z przyrody.

Wyjeżdżamy z lasu na asfalt gdzie skręcamy w prawo i zaraz w lewo w

stronę ścieżki prowadzącej do lasu pomiędzy Jeziorem Dużym i Średnim. Docieramy do promenady wokół Jeziora Średniego i samego jeziora.

trasa rowerowa wokół jeziora turawskiego

W okresie wiosenno-letnim można wykorzystać to miejsce na przerwę w podróży w niejednym lokalu tutaj się znajdującym. Pedałujemy drogą wzdłuż jeziora. Po lewej stronie mamy mur/wał. Warto rozglądać się wokół i szukać oznaczenia szlaku (zielony) On Nas prowadzi wśród drzew. (trasa blisko brzegu jeziora po lewej a po prawej przeważnie domki rekreacyjne) Drogą Spacerową docieramy do Żeglarskiej gdzie skręcamy w lewo. Na końcu w prawo. I przed siebie. Wyjeżdżamy z lasu. Jedziemy ścieżką wśród pól. Docieramy do brzegów jeziora Turawskiego, miejsca bytowania różnych zwierząt.

Wałem docieramy do końca. Zjeżdżamy w dół. Skręcamy w prawo (kawałek wracamy) skręcamy w lewo na mostek i znowu w lewo. Ścieżką wśród pól dojeżdżamy do asfaltu.

Gdzie znowu w lewo. Przejeżdżamy obok huty. Pokonujemy most i zaraz w lewo. (Na rozwidleniu można się zatrzymać i popatrzeć na mapę z trasami rowerowymi) Wjeżdżamy na wał, który będzie teraz wyznaczał Nam trasę.

trasa rowerowa wokół jeziora turawskiego

Po prawej las. Po lewej pola, drzewa i zbiornik wody. Docieramy do “cywilizacji”

Na tym skrzyżowaniu (zdjęcie poniżej) skręcamy w prawo lub jedziemy prosto. Obie drogi doprowadzą Nas do tego samego miejsca.

Skręcamy w lewo. Po około kilometrze docieramy do dużej krzyżówki, gdzie pierw w lewo i zaraz w prawo.

trasa rowerowa wokół jeziora turawskiego

Trasa góra – dół wśród lasu. Wyjeżdżamy na asfalt i skręcamy w lewo w Strażacką. Kolejne skrzyżowanie w prawo. Kolejne rozwidlenie w prawo. Następne dwie krzyżówki prosto. Później w prawo i lewo. Teraz cały czas prosto. Dojeżdżamy do Promenady (jak byłem to było dużo osób więc skręciłem w prawo ul. Pływacką) I zaraz na skrzyżowaniu w lewo ul. Biwakową. Z Biwakowej w prawo w Harcerską. Wjeżdżamy na wał. Dojeżdżamy do zapory czołowej, którą pokonujemy według swoich umiejętności. (można zjechać lub sprowadzić rower na dół. I albo wracamy na górę albo jedziemy dołem.) Na górze takie widoki.

Docieramy do drogi, którą wjeżdżaliśmy na zbiornik. Kierujemy się na Niwki Wjeżdżamy do Niwek. Skręcamy w prawo. Przejeżdżamy przez środek wioski. Po lewej strony mijamy pomnik Joachima Halupczoka (wybitnego kolarza). Na krzyżówce prosto. Po lewej bar gdzie spotkamy dużo kolarzy. Wjeżdżamy prosto do lasu. Teraz cały czas przed siebie.

Pokonujemy most i nadal prosto. Trasa wśród pól i drzew. Na skrzyżowaniu w prawo (prosto jest Aleja Dębowa). W Zbicku skręcamy w prawo jak szlak wskazuje. Następna krzyżówka w lewo. Droga szutrowa wiedzie wzdłuż działek. Wjeżdżamy na przejazd kolejowy, zaraz za nim w lewo. Drogą szutrową jedziemy do ul. Wygonowej. Na rondzie prosto. Kolejna krzyżówka w lewo w Lwowską. Docieramy do Parku Sensorycznego. Kręcimy ul. Bielską. Skręcamy w prawo Al. Solidarności. Na dużym rondzie skręcamy w lewo. Kolejne rondo w prawo. Na światłach prosto kolejne światła w lewo. Po prawej stronie mamy działki. Wjeżdżamy pod górkę gdzie skręcamy w prawo w ul. Ozimską. Trasa ciągle w dół. Docieramy na Plac Wolności, w prawo, prosto Krakowską. Jesteśmy na miejscu startu wycieczki.