Rezerwat przyrody Staw Nowokuźnicki 2

Mapa:

Numer w traseo.pl: 251646
Plik KML: Pobierz

W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Dworca Kolejowego ulicą Krakowską.  Na rondzie przy Placu Wolności skręcamy w prawo w stronę mostu Groszowego. Przed mostem skręcamy w lewo. Jedziemy wzdłuż Młynówki. Przejeżdżamy pod mostem. Skręcamy przed śluzą w prawo. Pokonujemy ją i w prawo zaraz w lewo znowu w prawo i w lewo na most. Za mostem w prawo. Zjeżdżamy w dół, droga prowadzi w lewo, prawo i prosto aż do wału i w lewo. Do końca asfaltem prosto. Wjeżdżamy pod górę w prawo na most. Za mostem w lewo na wały. Pokonujemy betonowy kawałek wału i skręcamy w prawo na ścieżkę szutrową (najtrudniejszy odcinek trasy przed nami, cały czas w górę),

Staw Nowokuźnicki

która prowadzi Nas pomiędzy domkami do skrzyżowania z drogą 45. Przejeżdżamy prosto, ulicą szkolną docieramy do kolejnego skrzyżowania, które też pokonujemy prosto. Teraz ulicą Ligudy jedziemy dalej prosto. Droga prowadzi po łuku w prawo my skręcamy w lewo, w dół. (Betonowy znak Wojsko Polskie) Skręcamy w lewo w drogę pomiędzy dwoma stawami.

Wyjeżdżamy pod górkę. Przed nami otwarta przestrzeń poligonu wojskowego. Po prawej stronie w oddali widać budynki wojskowe. My jedziemy przed siebie jedną z wielu ścieżek. Docieramy do osiedla domków jednorodzinnych. Ulicą Bukową jedziemy w dół do skrzyżowania ze Stawową gdzie skręcamy w prawo i zaraz w lewo w polną drogę. Drogą polną kręcimy prosto. Po lewej stronie mijamy mały lasek, w którym według map jest źródełko. Po prawej mamy pola z widokami w dal. Docieramy do asfaltowej drogi, skręcamy w prawo. Asfalt skręca w prawo, my jedziemy prosto drogą szutrową, która przy końcu prowadzi po łuku w prawo. Na skrzyżowaniu z drogą asfaltową skręcamy w lewo. Jedziemy do końca tej drogi i skręcamy w prawo. Jedziemy przed siebie. Droga w prowadzi w dół, przecinamy główną drogę prosto. Kawałek po kostce brukowej i jesteśmy u celu podróży Staw Nowokuźnicki.

Rezerwat

Po zwiedzaniu wracamy do pierwszego skrzyżowania i skręcamy w lewo. Tak docieramy do Domecka i Dziekaństwa. Docierając do Chmielowic droga główna skręca w lewo, my jedziemy prosto w ulicę Senną. Z asfaltu zjeżdżamy na drogę szutrową, która skręca w lewo. Dojeżdżamy do fermy i skręcamy w prawo ulica Korczaka będzie wyznaczać ślad wycieczki. Pokonujemy 3 skrzyżowania prosto i widzimy most, na którym podczas tej wycieczki byliśmy. Możemy wrócić tą samą ścieżką lub zjechać z mostu prosto asfaltem przed siebie do końca. Przy końcu parkingu po prawej skręcamy w lewo. Kręcimy prosto po prawej stronie mamy ogrodzenie opolskiego zoo. Wyjeżdżamy na zielonym moście. Teraz wracamy tą samą trasą. Jesteśmy w miejscu startu wycieczki