Spacer po lesie Obora w poszukiwaniu wiosny

Las Obora – bardzo ciekawe miejsce gdzie można odpocząć i się wyciszyć. Nam podczas wizyty towarzyszył szum drzew (wiatr był spory więc i odgłosy duże 🙂 )

Zatrzymaliśmy się na parkingu:

Parking pomieści sporo aut. Akurat podczas Naszej wizyty parking w ponad połowie był zajęty. Przez głowę przeszła myśl, że podczas spaceru będziemy spotykać dużo osób. Teren tak duży, że każdy znalazł swój kawałek lasu i mógł spokojnie się wyciszyć.

My przeszliśmy przez dawny przejazd kolejowy i zaraz poszliśmy w lewo. Minęliśmy tablice informacyjne

Trasa kamienista prowadzi w górę. Na wypłaszczeniu po prawej mamy miejsce gdzie można troszkę bliżej poznać przyrodę. Schodzimy w dół po drodze podchodzimy bliżej do małego stawu.

Obora

Następny punkt wycieczki to wizyta w Mini Zoo gdzie można m.in. nakarmić kozy karmą, którą można nabyć ze specjalnego automatu tuż obok wybiegu.

Wychodząc z mini zoo idziemy w stronę platformy widokowe nad Zaczarowanym Ogrodem mamy taki widok.

Po drugiej stronie mamy „pomnik”

Obora

Idziemy w lewo. Mijamy dużą polanę, na której możemy sprawdzić jak brzmi drzewo danego gatunku. Ścieżka prowadzi w dół w stronę wejścia do Zaczarowanego Ogrodu. Można wejść i przejść się po labiryncie. Będzie to ciekawa wycieczka, pełna wiedzy ponieważ poszczególne rośliny są podpisane. Zresztą w całym tym lesie spotkamy podpisane rośliny.

Z Zaczarowanego Ogrodu wychodzimy w lewo, przechodzimy przez tory kolejowe i znowu w lewo. Teraz po lewej mamy tory kolejowe a po prawej jeziorko, po którym często pływają kaczki

W oddali widać już parking ale po drodze mamy jeszcze jedną atrakcję, która jest schowana w lesie. Ale łatwo trafić bo do tego miejsca prowadzi drogowskaz.

Obora

Ścieżka prowadzi lasem, prosto do małego schronu. Zwiedziliśmy go. Wracamy pod znak i idziemy w prawo na parking do samochodu. Trasa, krótka ale bardzo ciekawa.

Na pewno oprócz tych miejsc co my odwiedziliśmy można zagłębić się bardziej w „las” aby go jeszcze lepiej poznać.