Śluza na Odrze w Chróścicach

Mapa:

Numer w traseo.pl: 244540
Plik KML: Pobierz

Wycieczka rowerowa na Śluzę na Odrze w Chróścicach. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę i w lewo. Jedziemy prosto ścieżką rowerową wzdłuż ul. Budowlanej. Po drodze mijamy m. in Cementownie. Na rondzie prosto w stronę stacji paliw. Dojeżdżamy do końca drogi. Przy obwodnicy skręcamy w prawo w dół i bardzo mocno w lewo (tak jakbyśmy chcieli jechać z powrotem) Ścieżka prowadzi wzdłuż obwodnicy. Przejeżdżamy tunelem i widzimy most, na który wjeżdżamy. Zjeżdżając z mostu trzeba uważać bo na końcu znowu bardzo mocno skręcamy w lewo tak jakbyśmy wracali. Jesteśmy u podnóża mostu. Znowu w lewo i w prawo. Teraz droga szutrowa prowadzi Nas do Jazu Wróblin.

Śluza na Odrze w Chróścicach

Jedziemy dalej. Przemieszczamy się ścieżką po wale. Pokonujemy kolejny mostek i skręcamy w prawo. Cały czas pedałujemy przed siebie po prawej stronie mamy Odrę. Docieramy do miejscowości Żelazna, gdzie skręcamy na skrzyżowaniu w prawo. Droga asfaltowa zamienia się w szutrową. (Prowadzi lekkim łukiem w lewo, następnie w prawo). Jadąc prosto docieramy do „wejścia” do Odry. Skręcamy z tej drogi w lewo i kawałek dalej w prawo. Znowu przemieszczamy się drogami polnymi. Docieramy do miejscowości Otok. Asfaltem jedziemy w prawo. Droga prowadzi Nas łukiem w lewo, na rozwidleniu skręcamy mocno w prawo. Mijamy kolejne miejscowości. Docieramy do celu wycieczki – Śluza na Odrze w Chróścicach przed Nami.

Pokonujemy ją prowadząc rowery. Jesteśmy na drugiej stronie rzeki. Asfaltem jedziemy przed siebie. Wjeżdżamy pod górkę na wał i skręcamy w prawo. Teraz kawałek trasy pokonujemy tym wałem. Zjeżdżamy znowu na asfalt i teraz pedałujemy przed siebie. Po drodze mijamy smażalnie, w której można się zatrzymać na regenerację. Na rozwidleniu skręcamy w prawo. Z ulicy Ostrówek skręcamy w Matejki. Z Matejki skręcamy w Ks. Fiecka, która prowadzi wzdłuż wału. Następnie jedziemy Odrzańską, Brzegową, z której skręcamy w przejście w wale. Wyjeżdżamy spod wału i skręcamy dwa razy w prawo. Teraz wał mamy po prawej stronie. Ulica Ochronna kończy się, teraz w lewo w Kurkową. Docieramy do obwodnicy Czarnowąs, gdzie przed rzeką Małą Panew skręcamy dwa razy w lewo i w prawo pod most kolejowy. Wyjeżdżamy na skrzyżowaniu z światłami. Teraz w prawo, najbliższe kilometry pokonujemy wzdłuż ulicy Władysława Jagiełły. Rondo pokonujemy prosto w ulicę Jana Sobieskiego. Dojechaliśmy do obwodnicy Opola, którą pokonujemy podziemnym przejściem. Jesteśmy w miejscu, w którym pokonywaliśmy początkowe kilometry z Naszej wycieczki. Teraz cały czas przed siebie i jesteśmy na Rynku w Opolu.

Aktualnie w 2022 roku budowany jest zbiornik Żelazna więc trasa czasami przebiega po budowie wałów, więc lepiej wybrać się w weekend gdy sprzęt budowlany nie pracuje. Lepiej też gdy jest sucho.