Długość: około 30 km
Mapa:

Numer w traseo.pl: 322661
Plik KML: Pobierz

Sławików już dawno był na liście miejsc do odwiedzenia. Ale aby tam się wybrać trzeba mieć szczęście w postaci dobrego poziomu wody w Odrze. 🙂 Brzmi dziwnie ale najkrótsza droga z Kuźni do Sławikowa prowadzi promem rzecznym, którego godziny „pracy” można sprawdzić na stronie.

W podróż wyruszamy z parkingu koło szkoły. Ruszamy drogą wzdłuż działek. Na końcu skręcamy w prawo. Przejeżdżamy przez drogę prosto. Na skrzyżowaniu przed kąpieliskiem Wodnik skręca w prawo. Kolejna krzyżówka w lewo. Teraz cały czas prosto, pokonujemy przejazd kolejowy. Następnie mijamy miejscowość Siedliska. Wjeżdżamy do Turza. Główna droga wije się jak wąż przez miejscowość. Jedziemy czasem w lewo czasem w prawo. (Przed mostem można skręcić jeszcze w prawo aby odwiedzić ujście rzeki Rudy do Odry). Wyjeżdżamy z miejscowości. Jadąc wzdłuż pól patrząc w prawo widać cel Naszej wycieczki – Pałac Sławików.

Docieramy do skrzyżowania za mostkiem, gdzie skręcamy w prawo. Przemieszczamy się teraz ulicą Kuźnicką w Ciechowicach. Na rozwidleniu z kapliczką skręcamy w prawo. Kawałek jedziemy asfaltem i docieramy do pierwszej atrakcji podczas wycieczki – rejs promem.

Prom rzeczny

Po prawej stronie są ruiny mostu wysadzonego podczas wojny. Pod drugiej strony Odry jedziemy asfaltem (numer drogi 421) przed siebie. Wjeżdżamy pod górę na skrzyżowanie gdzie skręcamy w prawo. Kawałek, pośród domów jedziemy prosto. Na skrzyżowaniu, kawałek przed boiskiem skręcamy w lewo. Droga polna gdzie towarzyszą Nam m.in. krowy czy bociany. 🙂

Sławików

Wyjeżdżamy na asfalt w Sławikowie, gdzie skręcamy w lewo. Teraz najtrudniejszy etap wycieczki. Cały czas pod górę ulicą Parkową docieramy do kościoła, z którego widać już pałac – cel wycieczki. Kawałek prosto i skręcamy w prawo. Po lewej stronie mijamy ruiny, (o których więcej dowiedzieliśmy się podczas oprowadzania) skręcamy w lewo i jesteśmy na dziedzińcu pałacu w Sławikowie.

Warto wybrać się na małe oprowadzanie po udostępnionych częściach pałacu. Oprócz tego można zobaczyć mauzoleum. Wracając udajemy się na cmentarz, który jest bardzo dobrym punktem widokowym na okolice.

Wyjeżdżamy z terenu kościoła i skręcamy w lewo. Przedtem była wspinaczka a teraz przyjemny zjazd. Decydujemy się jechać do końca asfaltem (nie skręciliśmy w drogę, którą przyjechaliśmy). Na końcu skręcamy w prawo. Przejeżdżamy obok boiska i jesteśmy na skrzyżowaniu gdzie skręcaliśmy w drogę polną. Wracamy do skrzyżowania w okolicach mostku w Ciechowicach tą samą trasą co przyjechaliśmy. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, kolejne w lewo. Wjeżdżamy do miejscowości Nędza. Pokonujemy wiadukt nad torami. Główną drogą docieramy do centrum. Na krzyżówce koło kościoła skręcamy w lewo. Przejeżdżamy przez tory kolejowe i na drugim skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Ulicą Myśliwską pedałujemy przed siebie. Docieramy do leśnej krzyżówki z ulicą Szymocką, gdzie skręcamy w lewo.

Sławików

Teraz lasem cały czas przed siebie.

Wyjeżdżamy koło działek. Skręcamy w prawo i jesteśmy w miejscu startu wycieczki.