Rezerwat Srebrne Źródła

Mapa:

Numer w traseo.pl:  181263
Plik KML: Pobierz

W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę w lewo i znowu w prawo przez drogę na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.

Kawałek dalej widzimy po prawej jeziorko.

Pokonujemy skrzyżowanie prosto. Zaraz za nim skręcamy w prawo w szutrową drogę równoległą do obwodnicy. Wjeżdżamy pod górę. Przejeżdżamy prosto przed drogę 45. Teraz jedziemy drogą asfaltową wzdłuż obwodnicy. Pierw w dół później prosto na mostek. Następnie przejeżdżamy przejazd kolejowy i dalej asfaltem wzdłuż obwodnicy. Jedziemy do skrzyżowania. Skręcamy w lewo w stronę Lędzin. Wjeżdżając do miejscowości przejeżdżamy na drugą stronę i teraz cały czas przed siebie. Mijamy Obszar Natury 2000

Mijamy Chrząstowice ścieżką rowerową, która jest równoległa do głównej drogi. Pod koniec wioski odbija lekko w prawo. Przemieszczając się koło domów docieramy do drogi asfaltowej gdzie skręcamy w lewo. Kawałek przed siebie i znowu jesteśmy na ścieżce wzdłuż drogi 46. Jedziemy przez Dębską Kuźnię. Wyjeżdżamy z wioski i kończy się ścieżka rowerowa. Teraz przemieszczamy się kawałek szerokim poboczem. Skręcamy w prawo do lasu. (Pierwszy możliwy zjazd)

Teraz cały czas przed siebie. Pokonujemy tory kolejowe i chwilę później docieramy do znaku informującego o Rezerwacie.

Jest również miejsce do odpoczynku.

Po zwiedzeniu rezerwatu trasa nadal prosto. Na skrzyżowaniu w prawo. Mijamy tablicę z rozpiską tras rowerowych.

Następnie w prawo i przed siebie. Wjeżdżamy do Dębskiej Kuźni. Jedziemy ulicą Leśną, później Kolonią. Docierając do Wiejskiej skręcamy w lewo. Następnie w prawo w Niwecką. Przejeżdżamy przez tory kolejowe i wracamy na ścieżkę po której już jechaliśmy. Wracamy przez Chrząstowice, Lędziny. Na wysokości działek nie skręcamy w prawo w trasę, którą jechaliśmy tylko jedziemy prosto. Ścieżkami wzdłuż Częstochowskiej i Ozimskiej docieramy do ronda na Placu Wolności. Skręcamy w prawo w Krakowską i docieramy do miejsca startu wycieczki.