Rezerwat przyrody Staw Nowokuźnicki

Mapa:

Numer w traseo.pl: 170048
Plik KML: Pobierz

Rezerwat przyrody Staw Nowokuźnicki – W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Dworca Kolejowego ulicą Krakowską.  Na rondzie przy Placu Wolności skręcamy w prawo w stronę mostu Groszowego. Za mostem skręcamy w prawo i na zaraz w lewo w ulicę Barlickiego. Po prawej stronie mijamy stawek z fontanną a następnie Amfiteatr. Wjeżdżamy na ścieżkę prowadzącą po wale. Zjeżdżamy pod most kolejowy.  Dojeżdżamy do śluzy. Ścieżka prowadzi ślimakiem na zielony most. Z mostu zjeżdżamy w prawo, następnie na wysokości wału zjeżdżamy w lewo. Po prawej stronie mamy Park 800 lecia Opola. Na skrzyżowaniu pod wałem jedziemy w lewo. Wjeżdżamy na most i skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do głównej drogi prowadzącej z Opola do Raciborza. Przecinamy tą drogę prosto. Na pierwszym skrzyżowaniu w lewo. Teraz cały czas przed siebie drogą numer 414. Mijamy Winów, Górki i wjeżdżamy do Chrząszczyc. Przed Kościołem skręcamy w prawo. Trasa przyjemna. Na rozwidleniu skręcamy w lewo. Drogą wśród pól dojeżdżamy do Nowej Kuźni. Na krzyżówce skręcamy w lewo w Cmentarną. Jedziemy cały czas przed siebie. Następnie w prawo w Szkolną. Przecinamy główną drogę. Kawałek prosto i docieramy do celu wycieczki – Rezerwat przyrody Staw Nowokuźnicki przed nami. Wyjeżdżając z Rezerwatu można jechać w prawo ale co to za wycieczka jak jedzie się w obie strony taką samą trasą. 🙂 Skręcamy w lewo. Teraz trasę wycieczki będzie wskazywała droga asfaltowa. Dojeżdżamy do Pucnik, gdzie skręcamy w prawo w Jaśkowską. W Domecku w prawo. Na kolejnym skrzyżowaniu w lewo w Opolską, która teraz będzie przez dłuższy czas wyznaczać szlak. Wjeżdżamy do Chmielowic. Główna droga prowadzi w lewo a my jedziemy prosto w Sienna. Ścieżkami wśród pól docieramy do fermy drobiu. Skręcamy w prawo, jedziemy przed siebie lekkim łukiem w lewo i zaraz w prawo w Kwoczka. Cały czas prosto przed siebie do skrzyżowania, na którym byliśmy jadąc w stronę Rezerwatu. Dojeżdżamy na most nad Kanałem Odry. Jedziemy prosto, okrążamy Wyspę Bolko teraz z drugiej strony. Drogą po wale docieramy do Zielonego Mostu. Zjeżdżając z mostu jedziemy lekkim łukiem w prawo w stronę Młynówki. Mijamy śluzę, w lewo. Ścieżką docieramy do Mostu Groszowego. W prawo, na rondzie w lewo i przed siebie. Jesteśmy na Rynku z którego wyruszyliśmy w trasę.