Rajd Szlakiem Pożaru z 1992 roku

Mapa:

Numer w traseo.pl: 192192
Plik KML: Pobierz

Rajd Szlakiem Pożaru z 1992 roku tradycyjnie wyrusza ze stadionu miejskiego w prawo. Droga asfaltowa Barachowska wprowadza Nas w las, który ucierpiał w 1992 roku. Coraz mniej śladów tego tragicznego wydarzenia. Przejeżdżamy prosto skrzyżowanie z drogą Od Lotniska. Na krzyżówce z drogą Zakazaną skręcamy w prawo. Przed jazdą dalej trzeba wykonać zadanie, które przygotowało wojsko, aby otrzymać punkty. (Możliwość wyboru pytanie lub zadanie. Większość osób wybiera zadanie które jest albo pompkami albo pajacykami lub ich kombinacją). Po wizycie w pierwszym punkcie z zadaniami ruszamy w dalszą drogę ul. Zakazaną.

Kuźnia w Siodełku - Wrzosy

Na skrzyżowaniu z drogą Do Siedmiu Dębów, kolejny przystanek. Tym razem przygotowany przez strażaków. Tutaj ilość punktów jest zależna od ślepego losu. Wybieramy kartę z liczbą odpowiadającą ile punktów dostajemy do końcowej klasyfikacji. Wracamy na rower i jazda przed siebie. Mijamy tory kolejowe i drogą wijącą się lasem dojeżdżamy do skrzyżowania z Kotlarską, gdzie czeka ekipa strażacka z zadaniem, rzut woreczkiem jak najbliżej celu. Utrudnieniem była śliska mata. Po wykonaniu zadania i wpisaniu punktów na listę punktową jedziemy w lewo w stronę “Magdalenki”. Mijamy po drodze “Pień Czasu”. Następnie po lewej leśne jeziorko. Przy kolejnym skrzyżowaniu czeka kolejne zadanie przygotowane przez strażaków. W tym punkcie musimy trafić do celu – wiaderka. Odległość rzutu zależna od wieku. Ilość punktów od ilości celnych rzutów. Po wykonaniu zadania skręcamy w lewo. Przejeżdżamy u podnóża Dostrzegalni Przeciwpożarowej. Przejeżdżamy tory kolejowe, kawałek prosto i kolejna pauza na wykonanie zadania. Następne zadanie wymagające celności. Tym razem rzucamy to tarczy rzepami. Trafiamy. Wpisujemy zdobyte punkty. Jedziemy dalej. Spokojne kręcenie korbą po odrodzonym lesie. Docieramy do skrzyżowania z drogą Zakazaną (tutaj wykonywaliśmy pierwsze zadanie) skręcamy w prawo w szutrową drogę Zakazaną. Trasa lekko pagórkowata pozwalająca na uzyskanie troszkę frajdy podczas zjazdów i wysiłku podczas podjazdów. Dwa skrzyżowania prosto. Trzecie skrzyżowanie w lewo w drogę Od Lotniska. Ale zanim tam skręcimy kolejne spotkanie z wojskiem. Zadanie sprawnościowe, brzuszki z kółeczkiem (ćwiczenie mocno angażujące mięśnie) Po wykonaniu ćwiczenia, pierwsza w prawo w drogę Dyrekcyjną w stronę kolejnej Dostrzegalni i miejsca pamięci. Tutaj czekają strażacy z pytaniami związanymi z lasem i okolicami. Wracamy do skrzyżowania, w prawo w stronę lotniska.

Kuźnia W Siodełku - Trasa Od lotniska

Przy ogromnych zbiornikach na wodę czeka kolejna grupa strażaków z zadaniem sprawnościowym, rzut do celu woreczkiem.

Rajd Szlakiem Pożaru z 1992 roku

Docieramy drogą szutrową do Barachowskiej. Skręcamy w prawo i asfaltem docieramy do stadionu. Miejsca startu rajdu.

Trasa to wspomnienie rajdu, który odbywa się co roku pod koniec wakacji. Ale nie trzeba czekać aby przejechać Rajd Szlakiem Pożaru z 1992 roku do końca wakacji. Trasa malownicza i ciekawa o każdej porze roku.

Zdjęć mało aby każdy na własne oczy przekonał się jak wygląda teraz ten las.