Pałac Tworków drugi raz

Mapa:

Numer w traseo.pl: 188832
Plik KML: Pobierz

Pałac Tworków. Ruszamy z parkingu koło szkoły kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo. Teraz najbliższe km pokonujemy trasą w lesie, który ucierpiał podczas pamiętnej wichury. Docieramy do skrzyżowania z drogą Polaczkową. (Tutaj trafiamy na szlak czerwony). Skręcamy w prawo. Trasa przyjemna, szeroka, lekko w dół. Mijamy szkółkę leśna. Wyjeżdżamy na drogę asfaltową. Teraz w lewo. Pokonujemy tory kolejowe. Wjeżdżamy do centrum Nędzy. Na skrzyżowaniu koło Kościoła skręcamy w prawo. Wspinamy się na wiadukt nad torami kolejowymi trasy Racibórz – Rybnik następnie Racibórz – Kędzierzyn – Koźle. Zjeżdżamy w dół. Droga asfaltowa skręca w prawo. My prosto wzdłuż torów. Szlakiem zielonym wjeżdżamy w las. Docieramy do Rezerwatu Łężczok. Na chwilę można przystanąć aby podziwiać mieszkańców tego terenu. Po drodze mijamy Dąb Sobieskiego

i Ruiny Dworku Myśliwskiego.

Ścieżką pomiędzy stawami wyjeżdżamy na ścieżce rowerowej prowadzącej do Raciborza. Pokonujemy most nad kanałem Ulga. Zaraz za nim w prawo na ścieżkę po wale. Najbliższe km pokonujemy właśnie tą ścieżką. Docieramy do Parku Zamkowego. Po lewej stronie mijamy stadion następnie po prawej Plażę Miejską i kolejna atrakcja po lewej to Zamek w Raciborzu.

Wjeżdżamy na most skręcamy w prawo. Z mostu w stronę Pomnika Matki Polki. Przejściem dla pieszych za rondem jedziemy w górę w ulicę Odrzańską i jesteśmy na rynku w Raciborzu. Kierujemy się prosto w ulicę Nową. Przejeżdżamy koło Sądu. Na światłach prosto. Wjeżdżamy w ulicę Opawską. Pokonujemy kolejne dwa ronda prosto. Ulicą Marii Skłodowskiej Curi jedziemy do końca gdzie przy końcu działek skręcamy w lewo. Trasa trudniejsza ze względu na jej nie dużą szerokość i nawierzchnię. Przejeżdżamy pod torami kolejowymi i ciepłociągiem. Wjeżdżamy na drogę z płyt betonowych. Okrążamy zakład. Docieramy do ulicy Studziennej. Kolejna krzyżówka w lewo w Sosnowiecką. Przed sobą mamy wały zbiornika Racibórz Dolny. Za torami kolejowymi w prawo. Jedziemy cały czas przed siebie i wjeżdżamy na wał aby zobaczyć ogrom tej budowli

jak i miejsca gdzie zwierzęta znalazły swoje miejsce na ziemi do spokojnego życia.

Droga szeroka, utwardzona sprzyja jeździe, mijamy różnego rodzaju śluzy i mosty.

Na horyzoncie pojawiają się zarys celu wycieczki. Wałem docieramy do stacji kolejowej w Tworkowie. Skręcamy w jej stronę.

Teraz podążamy Dworcową do centrum wioski. Na krzyżówce z Dworcowej skręcamy w Parkową. Docieramy do celu Pałacu w Tworkowie. Rower musimy zostawić przed bramą. Po zwiedzaniu wracamy na rower. Można wrócić taką samą trasą lub wybrać nową. Druga opcja ciekawsza. 🙂
Wychodząc z Parku skręcamy w prawo i dalej jedziemy ul. Parkową. Jesteśmy przy stawie. Jedziemy jego prawym brzegiem. Mijamy zabytkowy młyn.

Skręcamy w prawo w Aleję “Hroza”. Wjeżdżamy do Bieńkowic. Znowu w prawo w Raciborską. Przejeżdżamy nad Psiną, na krzyżówce w prawo w Pomnikową, która skręca następnie w lewo. Kolejne rozwidlenie w prawo w ul. Szkolną, później w Odrzańską. I kręcimy przed siebie aż do zbiornika, gdzie skręcamy w lewo. Tą trasą jedziemy przed siebie. Mijamy miejsce gdzie wjechaliśmy na wał. Zjeżdżamy z wału. Po prawej mamy wał a po lewej Rafako. Przed mostem skręcamy w lewo. Jedziemy przed siebie. Droga doprowadza Nas do wału. Skręcamy w prawo. Następne km pokonujemy ścieżką rowerową na koronie wału.

Mijamy most na trasie do Rybnika, kolejowy i na kolejnym moście skręcamy w prawo. Zjeżdżamy z mostu. Można jechać prosto przez Łężczok lub przez Ciechowice, Turze. Wybrana opcja 2. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w stronę Ciechowic. Mijamy Łęg, Zawadę Książęcą. W Ciechowicach skręcamy w lewo w ulicę Raciborską, gdzie na końcu znajdziemy Prom rzeczy i ruiny mostu wysadzonego podczas II Wojny Światowej. Wracamy do skrzyżowania z przystankiem i kapliczką, skręcamy w lewo w Kuźnicką dojeżdżamy do Raciborskiej gdzie skręcamy w lewo. Docieramy do Turza. Cały czas kręcimy główną trasą przed siebie. Mijamy kapliczkę na skrzyżowaniu w centrum wioski. Wjeżdżamy na most. Docieramy do Siedlisk. Tutaj na rozwidleniu koło remizy skręcamy w prawo. Droga z asfaltowej zmienia się w szutrową. Przejeżdżamy przez tory kolejowe. Jedziemy wzdłuż lasu. Wjeżdżamy na asfalt. Przy kąpielisku skręcamy w prawo. Kolejna krzyżówka prosto następna w lewo. Docieramy do miejsca startu wycieczki.