Kopalnia Folwark

Mapa:

Numer w traseo.pl: 173856
Plik KML: Pobierz

W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Dworca Kolejowego ulicą Krakowską.  Na rondzie przy Placu Wolności skręcamy w prawo w stronę mostu Groszowego. Za mostem skręcamy w prawo i na zaraz w lewo w ulicę Barlickiego. Po prawej stronie mijamy stawek z fontanną a następnie Amfiteatr. Wjeżdżamy na ścieżkę prowadzącą po wale. Zjeżdżamy pod most kolejowy.  Dojeżdżamy do śluzy. Ścieżka prowadzi ślimakiem na zielony most. Z mostu zjeżdżamy w prawo, następnie na wysokości wału zjeżdżamy w lewo. Po prawej stronie mamy Park 800 lecia Opola. Na skrzyżowaniu pod wałem jedziemy w lewo. Wjeżdżamy na most i skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do głównej drogi prowadzącej z Opola do Raciborza. Przecinamy tą drogę prosto. Na pierwszym skrzyżowaniu w lewo. Teraz cały czas przed siebie drogą numer 414. Mijamy Winów, Górki i wjeżdżamy do Chrząszczyc. Kawałek za boiskiem skręcamy w lewo w drogę Polną.

Mijamy tablicę.

Dojeżdżamy do celu wycieczki.

Wracamy ścieżką, na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w ul. ks. Jana Skorupy. Droga szutrowa lekko w dół, na końcu skręcamy znowu w lewo. (Po lewej taki widok)

Docieramy do głównej “bramy” do kopalni. Mijamy rogatki (osobiście jedne pokonałem dołem drugie mi otworzono) W oddali mijamy potężne wywrotki.

Asfaltem docieramy do drogi krajowej 45. Skręcamy w prawo i zaraz w lewo na rozwidleniu z Kapliczką.

Przejeżdżamy pod liniami wysokiego napięcia i skręcamy w lewo w drogę polną. (Jadąc prosto dojedziemy do Śluzy Groszowice) Docieramy do wałów. Mamy 3 ścieżki do wyboru. Po prawej lub lewej stronie wału oraz koroną wału.

Dojeżdżamy do mostu prowadzącego na wyspę Bolko

Wjeżdżając na most jedziemy prosto (nie skręcamy w drogę w którą już jechaliśmy) Na końcu asfaltu skręcamy w lewo. Droga z górki, kawałek po kostce brukowej. Wjeżdżamy do Parku Bolko. Jedziemy przed siebie a po prawej stronie cały czas mamy ZOO. Docieramy do Mostu. Zjeżdżając z niego po lekkim łuku w prawo jedziemy prosto. Docieramy na Młynówki. Przejeżdżamy na drugą stronę, gdzie skręcamy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi pod torami kolejowymi. Następnie wjeżdżamy do góry, przejeżdżamy po przejściu dla rowerzystów. Po prawej stronie mamy komendę policji. Skręcamy w drogę pomiędzy hotelem a policją. Docieramy do Krakowskiej, gdzie skręcamy w lewo. Cały czas prosto i docieramy do miejsca startu wycieczki.