Długość: około 21 km
Mapa:

Numer w traseo.pl: 198909
Plik KML: Pobierz

Wycieczka rowerowa na Jaz Wróblin. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę i w lewo. Jedziemy prosto ścieżką rowerową wzdłuż ul. Budowlanej. Po drodze mijamy m. in Cementownie. Na rondzie prosto w stronę stacji paliw. Dojeżdżamy do końca drogi. Przy obwodnicy skręcamy w prawo w dół i bardzo mocno w lewo (tak jakbyśmy chcieli jechać z powrotem) Ścieżka prowadzi wzdłuż obwodnicy. Przejeżdżamy tunelem i widzimy most, na który wjeżdżamy. Zjeżdżając z mostu trzeba uważać bo na końcu znowu bardzo mocno skręcamy w lewo tak jakbyśmy wracali. Jesteśmy u podnóża mostu. Znowu w lewo i w prawo.

Jaz Wróblin

Teraz droga szutrowa prowadzi Nas do celu wycieczki. Cel wycieczki przed nami – Jaz Wróblin.

Ja jak byłem to trwała przebudowa

Jedziemy dalej. Przemieszczamy się ścieżką po wale. Pokonujemy kolejny mostek i skręcamy w lewo. Następnie w lewo (po lewej mijamy stawy) Wjeżdżamy na ul. Księżycową, którą docieramy do ronda koło salonów samochodowych. Pokonujemy dwa ronda i ścieżką rowerową jedziemy przed siebie. (Po lewej mamy duży hipermarket a po prawej centra logistyczne). Mijamy mały cmentarz później więzienie. Dojeżdżamy do osiedla i skręcamy w lewo w ul. Nizinną. I znowu przed siebie wałem. Przejeżdżamy koło oczyszczalni a przed sobą widzimy Port rzeczny, Cementownię. Następnie jedziemy obok „BARKI”. Docieramy do skrzyżowania z drogą asfaltową (ul. Wrocławska), którą musimy pokonać prosto (szkoda że nie ma możliwości przejazdu dołem). Dalej kręcimy wałem przed siebie. Z wału wjeżdżamy na ścieżkę asfaltową – rowerową. Skręcamy w prawo. Na światłach w lewo. Na rondzie w prawo. Prosto aż do wiaduktu kolejowego, gdzie za nim skręcamy w lewo na wał, następnie w prawo w stronę jazu.

Jaz Wróblin

Skręcamy w lewo w stronę wyspy Bolko. Z mostu asfaltem w prawo, gdzie na końcu skręcamy w lewo. Jedziemy ścieżką wzdłuż płotu ZOO. Mijamy kasy do ZOO gdzie jedziemy prosto lekko pod górkę. Docieramy do zielonego mostu Ireny Sendlerowej. Zjeżdżamy i po łuku w prawo przez parking prosto do tamy. Przejeżdżamy ją i w lewo wzdłuż Młynówki. Wyjeżdżamy koło Komendy Policji. Kawałek prosto i koło mostu Groszowego w prawo na rondzie w lewo i ul. Krakowską docieramy do Rynku miejsca startu wycieczki.