Górki wokół Jeziora Srebrnego

Mapa:

Numer w traseo.pl:  212452
Plik KML: Pobierz

Wycieczka rowerowa Górki wokół Jeziora Srebrnego. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę w lewo i znowu w prawo przez drogę na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.

Kawałek dalej widzimy po prawej jeziorko.

Pokonujemy skrzyżowanie prosto i jedziemy prosto. Pokonujemy mostek i wjeżdżamy do Kępy. Droga główna prowadzi w lewo. My jedziemy w prosto w ul. Zawadzką. Po lewej mamy osiedle domków jednorodzinnych przed nami jeziorka.

W ich stronę podążamy. Droga szutrowa skręca w prawo, my też.

Wjeżdżamy do Zawady gdzie na skrzyżowaniu z drogą 45 jedziemy prosto. (nie jest łatwo bo ruch duży). Ulicą Brzegową podążamy do końca i skręcamy w mocno lewo na most. Zaraz za mostem w prawo w ul. Wodociągową.

Teraz kolejne kilometry cały czas prosto aż do wałów Jeziora Turawskiego. Po drodze mijamy tory kolejowe i punkty odpoczynku gdzie możemy zdobyć troszkę wiedzy z przyrody.

Wyjeżdżamy z lasu na asfalt gdzie skręcamy w lewo (druga opcja można jechać wałem zbiornika).

Cały czas kręcimy przed siebie, pokonujemy między innymi śluzę. Po łuku w lewo. Docieramy do drogi asfaltowej. Skręcamy w lewo i zaraz w prawo w ścieżkę szutrową prowadzącą pomiędzy domkami jednorodzinnymi. Teraz w prawo w Lipową, prosto aż do skrzyżowania z Modrzewiową gdzie skręcamy w lewo. Cały czas prosto. Mijamy domki i wjeżdżamy do lasu. Ścieżką leśną docieramy do kolejnego odcinka asfaltowego gdzie skręcamy w prawo. Kawałek prosto i znowu w prawo. Docieramy do jeziora Srebrnego. Górki do których chcemy dotrzeć znajdują się po drugiej stronie jeziorka, więc z plaży jedziemy w lewo. Po prawej stronie mamy wodę. Docieramy do celu Naszej wyprawy – Górki wokół Jeziora Srebrnego.

Trasy można pokonać na różne sposoby. Nie ma jednej ścieżki idealnej aby pojeździć po tych górkach. Wracamy w stronę plaży pokonując kolejne górki. Z plaży jedziemy prosto do asfaltu i w lewo. Pedałujemy przed siebie do samej miejscowości. Pokonujemy most nad Małą Panwią. Główna droga łukiem prowadzi w prawo. My w lewo (w ul. Ogrodową), w stronę jeziora Turawskiego, które widać w oddali. Docieramy do podnóża wału gdzie skręcamy w prawo. Kolejne km kręcimy prosto. Gdy dotrzemy do granicy lasu szukamy pierwszej drogi w prawo. Teraz ona Nam towarzyszy przez najbliższe km.

Pokonujemy przejazd przez tory kolejowe. Pojawia się cywilizacja i pierwsze domostwa. Jesteśmy na skrzyżowaniu na którym byliśmy jadąc w stronę jeziora Srebrnego. Skręcamy w prawo. Później w lewo na most. Z mostu jedziemy prosto, Następnie w prawo w Orzechową. Drogą wśród pól i lasów jedziemy najbliższe km. W lesie skręcamy w lewo, później w prawo. Pokonujemy most, przed sobą widzimy centrum handlowe. Skręcamy w lewo. Kolejny mostek i zaraz za nim w prawo. Docieramy do skrzyżowania koło torów kolejowych. Skręcamy w prawo. Przejeżdżamy pod obwodnicą i drogą szutrową kręcimy przed siebie. Ulicą Wygonową dojeżdżamy do ronda z Al. Witosa. Teraz przemieszczać się będziemy ścieżką rowerową. Jedziemy w lewo. Na krzyżówce z Al. Solidarności skręcamy w prawo. Pierwsze ronda pokonujemy prosto. Drugie rondo w lewo. Na kolejnym w prawo. Prosto aż do skrzyżowania koło stacji paliw, gdzie skręcamy w lewo. Po prawej stronie mamy działki. Wjeżdżamy łukiem w prawo na most. Zjeżdżamy z niego. Pokonujemy przejazd dla rowerów na ul Ozimskiej skręcamy w prawo. Teraz ścieżką cały czas przed siebie aż do Placu Wolności, gdzie skręcamy w prawo. Docieramy do miejsca startu wycieczki.