Góra Świętej Anny

Mapa:

Numer w traseo.pl: 207481
Plik KML: Pobierz

Góra Świętej Anny cel kolejnej wycieczki rowerowej. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się ul. Krakowską w stronę Dworca Kolejowego. Na rondzie na Placu Wolności skręcamy w lewo w ulice Ozimską, którą podążamy cały czas prosto. Kawałek za stacją paliw po prawej stronie skręcamy na skrzyżowaniu w prawo w ul. Tysiąclecia.

Następnie w prawo w Grudzicką i znowu cały czas prosto. Przejeżdżamy przejazd kolejowy i ulicą Morcinka, która prowadzi pośród domków jednorodzinnych docieramy do skrzyżowania gdzie skręcamy w lewo w ulicę Strzelecką. Na pierwszym skrzyżowaniu w prawo w stronę dzielnicy Malina. Kawałek jedziemy ulicą Groszowicka. Na rozwidleniu skręcamy mocno w lewo w Podlesie.

Najbliższe km pokonujemy tą drogą. Po drodze mijamy stawy Malina. Z Olimpijczyków skręcamy znowu w lewo w Teligi. Wyjeżdżając z lewego zakrętu skręcamy w prawo w Gagarina. Pedałujemy przed siebie, przez pola docieramy do lasu, gdzie musimy pokonać tory kolejowe. (NALEŻY ZACHOWAĆ DUŻĄ OSTROŻNOŚĆ) Za torami kolejowymi skręcamy w lewo. (Nie jest trudno trafić, ponieważ przemieszczamy się szlakiem Św. Jakuba, który oznaczony jest żółtą muszlą na niebieskim tle).

Góra Świętej Anny

Cały czas prostą tym leśnym duktem. Trasa przyjemna pośród drzew. Z lasu wyjeżdżamy w okolicach boiska w Kosorowicach. Dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą główną, gdzie musimy jechać po lekkim łuku prosto. (Znak wskazuje kierunek na Kamień Śląski). Teraz drogą asfaltową podążamy cały czas prosto aż dotrzemy do pierwszego skrzyżowania gdzie skręcamy w lewo w stronę Kamienia Śląskiego. Wjeżdżamy do centrum miejscowości, gdzie z ulicy Adama Mickiewicza skręcamy w prawo, w Plac Myśliwca. Na wysokości jeziorka skręcamy w lewo w Bronisławy. Do końca i w prawo w 1 maja, później w lewo w stronę lotniska i toru Silesia. Przemieszczając się tym odcinkiem trzeba uważać na piłeczki golfowe ponieważ przemieszczamy się wzdłuż pola golfowego. Mijamy bramę wjazdowo na tor po prawej stronie a my prosto. Z drogi asfaltowej zjeżdżamy na szutrową. Pojawiają się domki jednorodzinne. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo (ul. Wiejska). Docieramy do drogi 409 gdzie skręcamy w lewo, następnie w prawo. Trafiamy do Ligoty Dolnej. Na skrzyżowaniu z mapą z trasami rowerowymi skręcamy w lewo. Ten odcinek troszkę wymagający ponieważ są kamienie i jedziemy w górę. Mijamy pola, wjeżdżamy w las. Po drodze mijamy rezerwaty przyrody, ławeczki gdzie można zatrzymać się, odpocząć lub zwiedzić kawałek lasu. Wyjeżdżamy na górę. Widzimy dużą wieżę nadawczą. Przemieszczamy się asfaltem wzdłuż autostrady.

Dojeżdżamy do ul. Strzeleckiej i skręcamy w prawo. Teraz prosto do celu naszej wycieczki Góra Świętej Anny przed Nami. Miejsc do odwiedzenia jest sporo. Wrócić można tą samą trasą. Myśmy wybrali inną. Zjechaliśmy do końca ul. Wolności. Wjechaliśmy do lasu gdzie ścieżką dotarliśmy do MOP Góra Świętej Anny. Mostem przejeżdżamy na drugą stronę autostrady i jesteśmy na drodze, którą dzisiaj już pokonaliśmy. Jedziemy Niebieskim szlakiem. Na skrzyżowaniu w lesie skręcamy w lewo na most nad autostradą. (szlak czerwony / czarny ale słabo oznakowany). Teraz trudniejszy odcinek bo trasa jest miejscami stroma w dół po kamieniach. Wjeżdżamy do wioski Oleszka. Na rozwidleniu skręcamy w prawo i kawałek dalej znowu w prawo. Wyjeżdżamy w wioski i jedziemy w stronę autostrady. Obracając się do tyłu mamy piękne widok na góry.

Warto się zatrzymać i popatrzeć. Przejeżdżamy pod autostradą. Kawałek dalej po prawej mamy dawny kamieniołom. Wjeżdżamy do Ligoty Dolnej. Jesteśmy na skrzyżowaniu z mapą gdzie skręcaliśmy w lewo w kamienistą drogę pod górę. Wracamy do samego Opola tą samą drogą. (Szlak Niebieski) W dzielnicy Malina jedziemy ul. Teligii jednak nie skręcamy tym razem w prawo w Olimpijczyków tylko pedałujemy prosto. Pokonujemy przejazd kolejowy i cały czas główną drogą. Wjeżdżamy pod wiadukt. Z Traugutta skręcamy w lewo i zaraz w prawo i znowu w prawo w Oświęcimską. Docieramy do rozwidlenia. Główna droga prowadzi w prawo. My skręcamy w lewo w ul. Buhla. Koło Kościoła skręcamy w lewo w ul. Augustyna. Drogą wśród domków docieramy do pól nad Odrą. Na rozwidleniu w prawo. Mijamy wysypisko śmieci. Wjeżdżamy pod górkę ul. Podmiejską. Na górze skręcamy w lewo w stronę Kąpieliska Bolko. Na końcu ścieżki skręcamy w lewo i po łuku w prawo jedziemy przed siebie. Po prawej stronie widzimy z góry całe Kąpielisko Bolko. Teraz jadąc wzdłuż Odry docieramy do Kanału Młynówka, który będzie Nam wyznaczał drogę do Centrum Opola. Przy Moście Groszowym skręcamy w prawo w stronę Placu Wolności. Z placu skręcamy w lewo i pedałujemy przed siebie. Docieramy do miejsca startu wycieczki.

Mało zdjęć z trasy ale z prostego powodu. Trasę musieliśmy pokonać w jak najkrótszym czasie ponieważ w ciągu dnia znaleźliśmy chwilowe okienko bez deszczu. Rano przed wyjazdem padało. Jak dotarliśmy na Górę Św. Anny to też zaczęło padać. Przeczekaliśmy deszcz i ruszyliśmy w drogę powrotną gdzie za nami ciągle było widać ciemne chmury. Trasa po tych deszczach miejscami była mocno mokra, błoto i śliskie kamienie towarzyszyły nam podczas każdego podjazdu i zjazdu.