Chatka Szreka, Źródełko i Chatka na wodzie

Mapa:

Numer w traseo.pl: 178425
Plik KML:  Pobierz

Chatka Szreka cel naszej wycieczki. Ruszamy z parkingu koło szkoły kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto. Po drodze oglądamy las, który powoli odrasta po wichurze z 2017 roku. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym kierujemy się w lewo. Szlak koloru CZERWONEGO. Droga prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km szlak skręca w lewo my jedziemy prosto

Tutaj prosto

Po prawej łąki i las po lewej widzimy domostwa. Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do drogi Gliwice – Racibórz. Przeskakujemy na jej drugą stronę. Kierujemy się w stronę leśniczówki. Dalej prowadzi nas droga HUBERTUSOWA. Dojeżdżamy do skrzyżowania.

Tutaj w prawo

Gdzie skręcamy w prawo. (Drogowskazy w lewo kierują do stacji kolejki wąskotorowej i leśniczówki Wildek). Leśna trasa po deszczu dodaje kąpiele błotne podczas jazdy w gratisie. 🙂

Kąpiel błotna

Drogą doprowadza Nas do zabudowań w Zwonowicach, gdzie ścieżką wśród domków jedziemy w dół. Docieramy do skrzyżowania z główna drogą, skręcamy w lewo w stronę Rybnika. Asfaltem przemieszczamy się po Zwonowicach. Na kolejnym skrzyżowania z drogą Rudy – Rybnik, skręcamy w prawo. Jedziemy ścieżką rowerową. Po Naszej lewej mamy teraz “jezioro rybnickie”. Po “koronie wałów” docieramy do mostu, skręcamy w lewo, następnie w prawo przez drogę na ścieżkę wyznaczoną wzdłuż wału. W lewo zaraz w prawo i droga po łuku w prawo docieramy do mostku nad Rudą. Pokonujemy mostek i zaraz w lewo. Teraz cały czas przed siebie. Po lewej mamy rzekę – Rudkę. Na brzegach rzeki można spotkać kaczki i inne zwierzęta. Na końcu ścieżki skręcamy w prawo w stronę ronda. Przed nim przejeżdżamy na drugą stronę. Kawałek prosto i w lewo. Wjeżdżamy do Lasu Ruda mijamy po drodze ponumerowane mogiły i pomnik ofiar marszu z obozu Auschwitz. Ścieżką jedziemy do końca, skręcamy w lewo na most, zjeżdżamy z niego i w prawo. Pokonujemy prosto przejście przy rondzie. Na drugiej stronie w prawo. Zjeżdżając z mostu po łuku w lewo znowu docieramy do lasu. Po drodze mijamy Miejsce odpoczynku wraz z placem zabaw. Cały czas wzdłuż rzeki docieramy do ulicy Nadbrzeżnej, którą jedziemy aż do skrzyżowania z ulicą Pod Wałem skręcamy w prawo (na rogu jest lokal gastronomiczny) Następnie pierwsza w lewo w stronę wiaduktu kolejowego.

Przejeżdżamy pod nim i docieramy do Mikołowskiej, w lewo i zaraz w prawo. Przejeżdżamy parking i wjeżdżamy w lasek i docieramy do tężni w Rybniku.

Tężnia z zewnątrz
Tężnia w środku

Jedziemy ścieżką po prawej stronie zbiornika. Dojeżdżamy do drogi Księdza Henryka Groborza. W prawo. Na kolejnym skrzyżowaniu w lewo w stronę przejazdu kolejowego, który pokonujemy i dostajemy się na ulicę Wolną. Teraz dłuższy odcinek cały czas jedziemy tą drogą aż do krzyżówki gdzie skręcamy w lewo w ulicę Sygnały (w stronę lasu). Pokonujemy most, przejeżdżamy pod wiaduktem kolejowym.

Tutaj w prawo

Na rozwidleniu skręcamy w prawo i przed mostem skręcamy w lewo w las. Cały czas przed siebie pośród drzew. Docieramy do torów kolejowych. (Wśród krzaków zrobione przejście na drugą stronę torów) Pokonujemy je i po drugiej stronie w prawo. Droga wije się pośród lasu.

Tutaj jedziemy prawą ścieżką

(Szlak zielony doprowadzi Nas prawie do samego celu wycieczki). Wyjeżdżamy przy stawach pod autostradą. W prawo, przejazd pod autostradą. Po prawej stronie mijamy stadninę. Jedziemy ulicą Wiejską, skręcamy w lewo w Piaskową. Docieramy do drogi wojewódzkiej gdzie skręcamy w prawo. Teraz kawałek prosto i w lewo na parking. Teraz jedziemy drogą szutrową. Jedno skrzyżowanie pokonujemy prosto. Na rozwidleniu w prawo w drogę “bardziej zarośniętą – terenową”

Tutaj w prawo

Jedziemy do kolejnego skrzyżowania gdzie skręcamy w lewo (skrzyżowanie z przepustem, trzeba uważać aby nie przegapić) Prosto i docieramy do szerokiej utwardzonej drogi. Chatka Szreka coraz bliżej

Chatka Szreka

Szukamy po prawej stronie tabliczki Uwaga Kleszcze. Gdy go znajdziemy skręcamy w prawo. Następnie spotykamy dwa znaki Uwaga Kleszcze, Uwaga Żmije. Pokonujemy szlaban. Jesteśmy w legendarnym miejscu Chatka Szreka po lewej.

Wracamy do głównej drogi. Skręcamy w prawo. Na najbliższym skrzyżowaniu w lewo, później w prawo. Na rozwidleniu w lewo. Kolejne w lewo. I znowu w lewo, na trasie troszkę piasku. Docieramy do Źródełka.

Jadąc prosto docieramy do kolejnego ciekawego miejsca Domku na Wodzie.

Domek na wodzie

Szlakiem docieramy do skrzyżowania, na którym byliśmy już podczas tej wycieczki. Na tym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Od tego momentu trasa powrotna pokrywa się z trasą jaką jechaliśmy do tego miejsca. Więc mijamy parking gdzie skręcamy w prawo. Z głównej trasy skręcamy w lewo. Docieramy do miejscowości Nowa Wieś. Przejeżdżamy pod autostradą. Wjeżdżamy do lasu. Docieramy do punktu gdzie pokonaliśmy tory kolejowe. Jedziemy nadal prosto. Szlak skręca w prawo. Na krzyżówce w prawo. Trasa według zielonego szlaku. Na skrzyżowaniu przy przejeździe kolejowym w prawo. Później w lewo. Mostem nad torami kolejowymi i od razu w prawo. Teraz trasa w dół ale trzeba uważać bo mocno wyboista. Po prawej mijamy staw. Docieramy do osiedla domków jednorodzinnych. Mijając domki skręcamy w lewo w stronę mostku nad Rudką, za nim skręcamy w prawo i teraz cały czas prosto do tężni. Dalsza podróż do zbiornika trasą taką sam przyjazd. Więc mijamy Las Ruda, nabrzeża Rudki.

Jeden z wielu mieszkańców nabrzeża Rudki

Docieramy do “jeziora Rybnickiego” koło elektrowni. Bardzo dobrze przygotowaną ścieżką rowerową jedziemy wzdłuż zbiornika. (Po drodze spotkany ukryty z zbożu)

Docieramy na tamę. A tam kolejny obserwator. Tym razem na drzewie

Chatka Szreka

Wyjeżdżamy ze zbiornika skręcając dwa razy w lewo. Druga krzyżówka w prawo, do końca gdzie skręcamy w prawo, następnie w lewo. Tutaj szlak jest żółty i czarny, którym jedziemy prosto aż do krzyżówki dróg. (Po drodze przejeżdżamy przez tory kolejowe). My jedziemy w lewo przez tory kolejowe. Drogą przez las docieramy do kolejnej atrakcji turystycznej w okolicach Kuźni jaką niewątpliwie jest KOLEJKA WĄSKOTOROWA.

Tutaj jak mamy szczęście zobaczymy parowóz w ruchu. Można także skorzystać z podróży taką kolejką. Wyjeżdżając ze stacji skręcamy w prawo i zaraz w lewo w stronę Kościoła. Przez ulicę przejeżdżamy prosto i pomiędzy domkami asfalt zaprowadzi nas do Parku przy Pałacu Cystersów. Tutaj każda droga gdzieś prowadzi i ciężko wybrać jedną Za każdym razem inaczej można jechać. Grunt to wyjechać na drogę asfaltową prowadzącą do BRANTOLKI. Wyjeżdżamy z Rud. Droga prowadzi prosto przez tory. Dojeżdżamy do krzyżówki ze znakiem KUŹNIA RACIBORSKA.

Drogowskaz w stronę Kuźni Raciborskiej

Wybieramy ten kierunek i jedziemy cały czas główną drogą asfaltową. Mijamy kolejny raz tory kolejowe i dalej prosto. Wjeżdżamy na teren pożarzyska. Po około 7 km dojeżdżamy do drogi BARACHOWSKIEJ. Skręcamy w lewo. Drogą asfaltowa jedziemy aż do stadionu w Kuźni. Tutaj skręcamy kolejny raz w lewo. Prosto. Kierujemy się na Racibórz. Mijamy Kościół i skręcamy lekko w prawo. Drogą Raciborską jedziemy aż do granicy lasu. Skręcamy w drogę pomiędzy lasem i szkołą. Jesteśmy w miejscu startu naszej wyprawy.